Participarea cadrelor didactice la activități de formare continuă este esențială pentru asigurarea unui învățământ de calitate, adaptat nevoilor actuale ale elevilor. Recent, în județul Suceava, au avut loc activități metodice dedicate profesorilor de limba ucraineană.
În cadrul cercului pedagogic cu tema „Івасик Телесик – українська народна казка”, susținut de prof. Loredana Mândrășteanu, la Școala Gimnazială Călinești Cuparencu, au fost evidențiate metode eficiente de lucru cu elevii, precum și strategii de motivare a acestora pentru participarea la competiții școlare la toate nivelurile. Cercul pedagogic este o activitate metodică, care se bazează pe schimburi de bune practici și joacă un rol important în perfecționarea profesională a cadrelor didactice. Activitățile desfășurate cu această ocazie contribuie la optimizarea procesului instructiv-educativ, având o dimensiune atât curriculară, cât și extracurriculară sau interculturală.
Participarea profesorilor la astfel de întâlniri stimulează inovația didactică, colaborarea interșcolară și dezvoltarea competențelor pedagogice. Activitatea s-a bucurat de o abordare practică, în cadrul căreia elevii, ca niște actori veritabili, au dat viață personajelor din povestea ucraineană, ceea ce a facilitat învățarea prin experiență și transferul imediat în practica educațională. Astfel de practici contribuie nu doar la îmbunătățirea metodelor de predare, ci și la crearea unui climat pozitiv de învățare în rândul elevilor.
Un referat cu tema „Concursuri și olimpiade școlare – rezultate și pregătirea elevilor pentru obținerea performanței” a reprezentat punctul de plecare pentru discuții privind modalitățile de motivare a elevilor și de pregătire în vederea obținerii unor rezultate cât mai bune la nivel județean, național și internațional.
De asemenea, marți, 13 mai, a avut loc susținerea publică, în vederea obținerii gradului didactic I, a lucrării metodico-științifice „Дидактичні стратегії навчання дієслова у середньому шкільному циклі” realizată de prof. Lidia Dascaliuc, de la Școala Gimnazială Negostina, sub coordonarea conf. univ. dr. Anamaria Gavril. Teza s-a dovedit a fi extrem de relevantă pentru dezvoltarea competențelor lingvistice în rândul elevilor care studiază limba ucraineană ca limbă maternă.
Activitățile de formare profesională reprezintă un pilon fundamental al dezvoltării continue a cadrelor didactice. Acestea contribuie la actualizarea cunoștințelor, la perfecționarea strategiilor de predare și la consolidarea unei rețele de sprijin profesional. Implicarea activă a profesorilor în aceste activități este necesară și utilă atât pentru propria evoluție profesională, cât și pentru îmbunătățirea calității actului educațional oferit elevilor.