Probleme cu care se confruntă cadrele didactice care predau limba/în limba ucraineană

În prezent în România studiul limbii ucrainene se realizează la nivelul a 64 de unități de învățământ, perpetuarea acestuia fiind posibilă datorită unei bune colaborări la nivel interinstituțional, interpersonal, dar și prin implicarea continuă a cadrelor didactice.

În ultima perioada Nicolae Miroslav Petrețchi a primit mai multe sesizări din partea cadrelor didactice care predau limba/ în limba ucraineană, cu privire la faptul că, pe parcursul anilor 2016-2021, au răspuns invitațiilor de a participa la activitățile organizate de Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație, însă nu au fost remunerați și nici nu au primit vreo dovadă de participare.

Deși în prezent lucrurile par să revină la normal, deputatul a cerut ministrului educației să-mi comunice numele persoanelor care, în perioada 2016-2020, apar în evidențele CNEE și ale Ministerului Educației ca fiind participanți la elaborarea programelor școlare, la evaluarea manualelor de educație muzicală în limba ucraineană și a manualelor de limba ucraineană, la elaborarea și traducerea subiectelor pentru Evaluarea Națională clasele a 2-a, a 4-a, a 6-a și a 8-a, a  subiectelor de Bacalaureat, pentru definitivat și titularizare, la traducerea manualelor și auxiliarelor școlare, elaborarea, traducerea, supravegherea și corectarea subiectelor de olimpiadă la limba ucraineană.

Totodată acesta a dorit să afle și motivele pentru care, pentru perioada 2016-2020, persoanele participante la activitățile mai sus menționate nu au primit nicio dovadă în acest sens.

Cititi in continuare…

Share This