Perspectivele educaționale ale elevilor ucraineni refugiați în România

Recent, deputatul Nicolae Miroslav Petrețchi i-a adresat ministrului educației rugămintea de a-i preciza care este procedura prin care tinerii refugiați din Ucraina pot accede în următorul ciclu de studii și care sunt criteriile de admitere la ciclul liceal pentru elevii ucraineni refugiați care studiază în școlile din România.

Parlamentarul s-a referit, în special, la tinerii care au fost integrați în unitățile școlare din România, și se află în ani terminali de studiu, precum și la cei din clasele primare, gimnaziale sau liceale. De asemenea, acesta a menționat și modul în care elevii ucraineni aflați la sfârșitul ciclului gimnazial din Ucraina, ar putea urma cursurile unui liceu de muzică sau al unui liceu cu profil artistic, în condițiile în care admiterea la astfel de unități de învățământ se realizează strict pe baza rezultatelor avute de elevi la evaluările naționale la limba și literatura română și la matematică.

În răspunsul primit recent, Nicolae Miroslav Petrețchi a fost informat ”că la Ministerul Educaţiei se află în proces de elaborare un demers legislativ de urgenţă pentru clarificarea tuturor aspectelor metodologice privitoare la parcursul şcolar al tuturor elevilor şi studenţilor proveniţi din zona de conflict armat din Ucraina, intraţi pe teritoriul României, prin urmare, şi a celor care ar putea urma cursurile unui liceu de muzică sau ale altui liceu cu profil artistic”.

Cititi in continuare…

Share This