Luna aprilie este plină de activități captivante în cadrul lecțiilor de limba ucraineană pentru copiii comunității din Suceava! Fie că a fost Ziua Internațională a Păsărilor, Ziua Păcălelilor sau Ziua Internațională a Cărții pentru Copii, cei mici au avut parte de momente distractive și educative în cadrul unor acțiuni de recreere.
ZIUA INTERNAȚIONALĂ A PĂSĂRILOR
Elevii din Școala Gimnazială Argel, coordonați de profesoara Cerasela Ciornei, au colaborat pentru a crea postere cu păsări migratoare și au construit căsuțe din lemn pentru acestea, montându-le în copacii din curtea școlii. Elevii din Școala Gimnazială Paltinu, împreună cu profesoara Constantina Bursuc, au explorat materiale informative utilizând un videoproiector, au citit curiozități despre păsări, au recitat poezii și au rezolvat ghicitori. Copiii au conștientizat astfel importanța protejării păsărilor prin conservarea habitatelor, respectarea naturii și a mediului înconjurător, și au înțeles aspecte din viața acestora.
ZIUA PĂCĂLELILOR
Copiii de la Paltinu au încheiat ziua într-o notă veselă, făcând farse inofensive colegilor de Ziua Păcălelilor, obicei cu origini străvechi ce dăinuie în Europa de sute de ani. În această zi, ei au avut voie să spună minciuni nevinovate pentru a păcăli, a surprinde și a amuza prietenii și apropiații.
ZIUA INTERNAȚIONALĂ A CĂRȚII PENTRU COPII
Sărbătorită în fiecare an pe 2 aprilie, această zi își propune să promoveze cărțile și lectura în rândul celor mici. Această dată coincide cu ziua de naștere a celebrului autor de basme, Hans Christian Andersen.
Sub sloganul ,, Книга вчить як на світі жить!”, elevii clasei a II-a și a III-a a Școlii Gimnaziale Paltinu au marcat această zi 𝐜𝐢𝐭𝐢𝐧𝐝 𝐩𝐨𝐯𝐞𝐬𝐭𝐢 𝐢̂𝐧 𝐥𝐢𝐦𝐛𝐚 𝐮𝐜𝐫𝐚𝐢𝐧𝐞𝐚𝐧𝐚̆ 𝐬𝐜𝐫𝐢𝐬𝐞 𝐝𝐞 𝐈𝐯𝐚𝐧 𝐅𝐫𝐚𝐧𝐤𝐨, 𝐎𝐥𝐞𝐧𝐚 𝐏𝐜𝐢𝐥𝐤𝐚 𝐬̦𝐢 𝐚𝐥𝐭̦𝐢 𝐬𝐜𝐫𝐢𝐢𝐭𝐨𝐫𝐢 𝐮𝐜𝐫𝐚𝐢𝐧𝐞𝐧𝐢, ascultând proverbe despre carte și lucrând în perechi la completarea unor fișe de lucru.
Aceste inițiative au fost organizate pentru a promova beneficiile cititului și pentru a încuraja copiii să se îndrăgostească de lectură încă de la vârste fragede.