Fonduri pentru construirea a două poduri noi în Remeți, județul Maramureș

UUR

Uniunea Ucrainenilor din România are ca scop apărarea drepturilor privind exprimarea şi promovarea identităţii etnice, lingvistice, culturale şi religioase a persoanelor aparţinând minorităţii ucrainene

Necesitatea achiziției serviciilor de dirigenție de șantier pentru construirea a două poduri noi în localitatea Remeţi, judeţul Maramureş, prevăzute în cadrul Programului Naţional de Investiții „Anghel Saligny” face obiectul interpelării pe care deputatul Nicolae-Miroslav Petrețchi i-a adresat-o, pe 20 noiembrie, de la tribuna Camerei Deputaților, ministrului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Adrian-Ioan Veştea.

Programul, desfășurat în perioada 2021-2027, reprezintă un instrument esențial pentru dezvoltarea unităților administrativ teritoriale din întreaga țară. În contextul acestui program, localitatea Remeţi, cu o populaţie majoritar ucraineană de peste 70%, se confruntă cu o situație critică legată de construirea a două poduri indispensabile pentru comunitate, se arată în interpelare.

De la tribuna Camerei Deputaților Nicolae-Miroslav Petrețchi i-a atras atenția ministrului că această investiție este esențială, cu un impact semnificativ asupra dezvoltării economice a comunei și a întregului județ Maramureș. Posibilitatea atragerii de investitori și realizarea unor noi investiții ar putea transforma radical această zonă, având beneficii pe termen lung pentru locuitorii săi.

Cu toate acestea, măsurile guvernamentale de reducere a cheltuielilor bugetare pe anul 2023, în vederea încadrării în ţinta de deficit bugetar asumată prin Programul de convergenţă, par a împiedica achiziţia în timp util a serviciilor de dirigenţie de şantier pentru construirea podurilor în localitatea Remeţi, impactul financiar al serviciilor fiind de 30.000 lei. 

Deputatul a  subliniat ferm că situația nu este deloc neglijabilă, având în vedere că cele două poduri din lemn existente în prezent sunt foarte vechi, unul fiind impracticabil și închis circulaţiei din cauza pericolului de prăbuşire, iar celălalt a preluat tot traficul, inclusiv cel de mare tonaj.

Citiți în continuare…

Share This