Integrarea elevilor ucraineni în unitățile de învățământ din România

UUR

Uniunea Ucrainenilor din România are ca scop apărarea drepturilor privind exprimarea şi promovarea identităţii etnice, lingvistice, culturale şi religioase a persoanelor aparţinând minorităţii ucrainene

România se numără printre primele state europene care au răspuns prompt și fără echivoc, reușind să mobilizeze societatea civilă și autoritățile centrale, regionale și locale, pentru a veni în sprijinul statului prieten și vecin, Ucraina, și, implicit, a poporului ucrainean, fiind adoptate și o serie de măsuri în acest sens, a subliniat reprezentantul ucrainenilor în Parlamentul României, Nicolae Miroslav Petrețchi în întrebarea scrisă, adresată ministrului educației, în care vorbește despre necesitatea unor masuri de integrare a elevilor ucraineni în unitățile de învățământ din România.

Trebuie să rămânem conștienți de probabilitatea ca războiul din Ucraina și refacerea infrastructurii ucrainene să fie de durată, iar în situația dată ajutorul elevilor ucraineni, care s-au refugiat în țara noastră, trebuie să fie unul consecvent, susține parlamentarul.

Președintele Uniunii Ucrainenilor din România amintește că în prezent elevii ucraineni, refugiați în țara noastră pot asista la diverse activități desfășurate în unitățile școlare din localitățile în care sunt cazați, însă, pe termen lung, toți acești copii trebuie introduși într-un sistem orientat către recuperarea materiei didactice pierdute, precum și către dobândirea de noi cunoștințe, conform programelor școlare.

Încă de la începutul agresiunii Federației Ruse asupra Ucrainei, copiii refugiați la sediile Uniunii Ucrainenilor din România, beneficiază de servicii medicale și consiliere psihologică, aceștia având acces și la bibliotecile care conțin ghiduri de conversație român-ucrainean și ucrainean-român, cărți și reviste în limba ucraineană, care pot fi distribuite, la cerere, inclusiv pentru copii aflați și în ale zone ale României. În același timp,  cadrele didactice care predau limba/în limba ucraineană își pun la dispoziție expertiza și experiența didactică pentru a facilita accesul elevilor ucraineni refugiați la o educație de calitate, – mai scrie Nicolae Miroslav Petrețchi.

Având în vedere cele de mai sus deputatul a solicitat ministrului Sorin Cîmpeanu informații privind măsurile ce vor fi întreprinse de către Ministerul Educației în ceea ce privește integrarea în sistemul educațional românesc a elevilor ucraineni refugiați în țara noastră, inclusiv prin utilizarea învățământului la distanță.

Citiți în continuare…

Share This